من یک کتابدار تازه کارم. هفته گذشته یک نفر کارآموزم به کتابخانه ام فرستاده اند. متاسفانه اطلاعاتش با اینکه در شرف فارغ التحصیلی است بسیار کم است. لطفا مرا راهنمایی کنید که در این فرصت کم چه آموزشهایی را می توانم برای او در اولویت قرار دهم.
با سپاس فراوان
پاسخ پذیرفته شده
تجربه من در آموزش کارآموزان نشان داده است که بر مبنای سرفصلهایی که برایشان تعیین شده است ساعاتی را به آموزش هریک اختصاص دهیم. البته همکاری و علاقه خود کارآموزان نیز در موفقیت این آموزش شرط اصلی است. به نظرم در بخشهای مختلف کتابخانه یک فعالیت را از ابتدا به او بسپارید و گام به گام با او پیش بروید تا آن یک فعالیت را به خوبی یاد بگیرد و بعد بخواهید که خودش آن کار را چند بار با حضور شما تکرار کند. مثلا در بحث های خدمات فنی از ثبت تا آماده سازی یک کتاب را به او یاد بدهید و بعد از او بخواهید برای چند عنوان کتاب دیگر همان گام ها را خودش انجام دهد و شما نظارت کنید. در بحث خدمات عمومی کتابخانه نیز همین طور عمل کنید. تا اطمینان حاصل کنید که او بخشهای مختلف کتابخانه و خدمات آن را شناخته و فعالیتهای مرتبط با آنها را انجام داده است.
با آرزوی موفقیت برای شما

برای ارسال پاسخ وارد شوید
برای ثبت پاسخ لازم است وارد شوید. از فرم مقابل برای ورود استفاده منید و اگر کاربر جدید هستید ثبت نام کنید.
اینجا ثبت نام کنید »